GOOGLE TRANSLATOR

Cercar en aquest blog

INICI. PRIMERA PART, PRIMAVERA DE 2016

VOLTA A PEU AL VOLTANT D’UNA IDEA

“There are places I'll remember
All my life, though some have changed
Some forever, not for better
Some have gone, and some remain
All these places had their moments
With lovers and friends, I still can recall
Some are dead, and some are living
In my life, I've loved them all.”

(John Lennon – In My Life, àlbum Rubber Soul)

De fet, es podria dir que la idea em va començar a rondar pel cap arrel d’un mal de queixal i d’un cap de setmana de pluja. Una matinada freda d’un divendres de principis de gener vaig sortir de casa per arribar-me fins a l’hospital de Sant Antoni de Vilanova i la Geltrú a causa d’un mal de queixal. Tenia pressa per fer passar el dolor i, malgrat el fred, vaig anar-hi amb la Vespa Iris 200xp de la meva propietat. Quaranta-cinc minuts més tard em disposava a tornar cap a casa desorientat a causa del dolor passat, la son i el que fos que m’hagués xutat la infermera d’urgències.

El dissabte i el diumenge els vaig passar a casa perquè plovia i tenia coses a fer.

El dilluns, quan vaig anar a buscar la moto al lloc habitual no la vaig veure. Tampoc a la resta d’aparcaments habituals i se’m va fer evident que l’havien robada. Dilluns, en fer la denúncia, la policia municipal em van comunicar que la moto havia estat retirada de l’Hospital, on es veu que l’havia oblidat mal aparcada; es veu que tampoc tenia al dia la ITV. Total que entre multes, la grua i el pupil·latge de tres dies, pujava una quantitat superior al que m’havia costat. L’oferta “que no podria rebutjar” va venir després: me la podien donar de baixa per només 20€. La vaig voler engegar una darrera vegada, abans de veure-la marxar a cavall de la grua, camí de les butxaques d’algú.

D’entre les coses que hauria de canviar el primer que se m’acudí fou Menorca. Els viatges a l’illa havien estat possibles gràcies a la Benelli, la Norton o la Vespa que m’havien permès estalviar els diners de llogar un vehicle. La contrarietat i el modus operandi em van omplir de fúria, fins que l’energia va anar dibuixant la idea de caminar des de Ciutadella als llocs, primer, amb bicicleta més tard, i finalment la cosa evolucionà fins prendre la decisió de fer la volta a peu a l’illa. Durant la darrera estada a Menorca el 2009 ja es parlava del Camí de Cavalls com d’un projecte imminent que tenia alguns trams oberts. La sorpresa  fou trobar-me amb una ruta tant ben establerta, senyalitzada, amb una incipient indústria logística, i, com a conseqüència de tot plegat, ai las, també tan transitada. Finalment, vaig aconseguir fer la volta a l’Illa, el Camí de Cavalls complert, de manera força caòtica i desordenada, en dues tongades: entre maig/juny de 2016 i durant l’octubre de 2018.

Com que les notes  preses durant el viatge no es limiten estrictament al recorregut, sinó que recullen pensaments, estats d’ànim o records,  en transcriure parts de l’anotat en quatre petites llibretes, m’he adonat que les visites als antics llocs o als trobats de nou, han convertit aquests dos viatges en un retrobament enamorat amb paisatges, instants viscuts i persones enyorades. Tantes hores de soledat envoltat de natura, dels sons i les olors profundes de l’illa i a mercè dels elements, m’han permès fer una mirada enrere, cap a la nebulosa on habiten orígens i pertinences, unint-me encara més a Menorca, a moments, quasi com a una presència quasi sobrenatural. Amors, amistats amb qui he compartit dies de llibertat i instants commovedors han tornat a ser, per breus instants, ara i aquí redibuixant la meva relació amb Menorca. Són hores i dies de records esplèndids als quals estic profundament agraït.

Pots seguir-me a Telegram

Telegram: @Boladevidre

DESCÀRREGUES DE VÍDEOS I DEL PDF