GOOGLE TRANSLATOR

Cercar en aquest blog

21 d'abril

Començar el dia a Ses Persianes davant un cafè amb llet – feia anys que no passava del tallat -, una torrada amb mantega i de fons Elton John oferint la seva versió de Lucy In The Sky With Diamonds, no té preu...

Aquest matí toca Ciutadella perquè fins a migdia no tindré la moto. M’estic una estona a la plaça dels Pins i veig passar un grup de l’Imserso... Els miro passar de lluny.

No plou de moment tot i que és la previsió i sí que sembla que amenaça pluja. Però em ve de gust perdre’m per la Ciutadella tancada en si mateixa i comprovar com la vida ancestral aflora a cada cap de cantó. Passejo estona pels carrers solitaris de la Ciutadella vella i m’impregno de la vida tant de poble, encara. Passo pel carrer de Sant Francesc, m’aturo davant la casa on vaig estar-me la tardor del 85, m’emociono en baixar per ses escales cap al port de Ciutadella com si l’eco de les vegades que l’he recorregut fos gairebé perceptible i al moll, no puc renunciar a un gin al Tritón encara que només siguin les 10 del matí. És l’encant d'aquest port i el recolliment que evoca. Potser una vida al món del teatre és el que m’ha permès sentir-me a prop de la vida contemplativa.

M’arribo a Son Saura, platja que sempre he vist amb aigües tranquil·les, però avui el vent del sud-oest que s’ha aixecat remou les aigües de la cala. Quatre gotes apunten que pot ser que arribin les pluges anunciades.

En front del políticament correcte només ens resta l’anarquia i el caos com a conseqüència.

Doncs al final, de tornada a l’hotel on provaré de dinar, tampoc no ha plogut. Això sí, s’ha aixecat vent i amb el vent, indefectiblement, ha acabat venint la pluja just després de dinar. Canvi de plans. Aquesta tarda m’hauré d’espavilar per Cala Blanca, una urbanització fantasma a aquestes alçades de temporada.

D’entrada he entrat a fer un tallat en l’únic establiment obert dels voltants i és un bar de lolaileo i colegueo, en el que s’anuncien tapas y montaditos que no es veuen per enlloc. El més destacable, tret del fons musical aflemencat i de la veu sonora i rogallosa d’un que no calla, és la campana, un toc de la qual podria perforar un timpà amb durícies. I la noia la fa sonar a cada propina. I els parroquians deixen propina a cada consumició. I consumeixen molt. El bar es diu No Ni Na i la parella de cambrers duen sengles samarretes amb la inscripció: "Si la vida te dice no, tu dile No, Ni Na!!" De debò, un local que pot estar molt bé però que si s’hi ha d’anar expressament, no paga la pena. Després he girat cua i he tornat a l’hotel a mirar sèries a l’Ipad, mentre el vent i la pluja a l'exterior avançaven les ombres de la nit i s'emportaven el món cap al fred i el cruxir de dents.

Pots seguir-me a Telegram

Telegram: @Boladevidre

DESCÀRREGUES DE VÍDEOS I DEL PDF